7 Mayıs 2016 Cumartesi

Mangaka

Benim Sevdiğim Mangakalar


Bu gün yine değişik bir tarzda yazmaya karar vermiş bulunuyorum. (hemde şimdi) Biraz yaoi mangalardan sıyrılmak sizinde hoşunuza gider. Ama çokta fazla derine açılmayacağım yani hemen yaaaa diye söylenmelerinizi bir kenara atın please.^-^
Evet durdum düşün ki (bu şimdi ceyran ediyor.) bu gün bir manga ele almaktansa (ve mangaları) mangakaları ele almaya karar verdim.(evet size dedim çok açılmayacağım diye)
Şimdi bizi bu kadar etkileyen ve içine sürükleyen mangaları kimler yazmış. Nasıl bir hayat tarzına sahipler.Veya onlar kim oluyor tarzı sorulara yanıt aramaya başlayacağım.Tabi öyle şak diye bakacak halim olmadığı için biraz araştırmanın dibine vurup bir şeyler karalamaya karar verdim.Zira arada değişiklik iyi oluyor.Yoksa her hafta bir mangayı versem ben helak durumlara sürükleniyorum.(ki şimdi edit yapmam lazımken bu yazıya giriştim. neyse....)


yaoi_manga
İlk olarak resimden de çıkaracağınız üzere çok sevdiğim yazarlardan biri olan Hinako Takanaga'dan başlamak istiyorum.
Kendilerinin şu an 44 yaşında olduğunu bilmeyen yoktur sanırım.O yüzden koca bir maşallahı hak ediyor kendisi gerçekten. Ayrıca çizim olarak da çok beğendiğim saç çizimlerine sahip olduğunu söylemeden geçemeyeceğim. Herkesin favori mangakasından biri olan Koisuru Boukun mangasının çizeri ve benim çok sevdiğim Kimi ga Koi ni serilerinin de çizeridir. Çizim tarzı olarak genellikle karakterlere odaklı arka plan beyaz çizimlerini fazlaca kullanıyor.Yani buda genellikle karakter ayrıntılarının öne çıktığı bir çizim tarzı gerektirir.Bu yüzden saçlar daha belirgin  ve ayrıntılarla resmediliyor. Ve ben bu çizim tarzını seviyorum cidden.Bir mangada karakterin saç çizimi en az yüzü kadar dikkat çeker benim gözümde o yüzden olacak ki karakter odaklı çizen Takanaga benim favorilerimden biridir.Ayrıca kesin ve belirgin çizimler yapıyor. Hikaye akışı da karakterler kadar önemlidir ve onun hikaye akışında tam isteyeceğimiz seviyede.İşin içine giren kızlar bazen hikayeyi çok zora soksa da onun mangalarında yardım eden kadın karakterlerde mevcut.Kısacası seviyoruz seni Takanaga. Sizde benim gibi mangaka takip etmek isterseniz eğer Takanaga'yı bu adresten takip edebilirsiniz. Ayrıca kendisi bolca başka çizerlerin manga tanıtımını da red twit yapmakta haberiniz olsun.


yaoi_manga
Evet gelelim 2 en sevdiğim isimlerden birisine.Yine o koca kediden de anlaşılacağı üzerine sıradaki mangakamız Sakyo Aya.Kendileri de şu an 39 yaşındaymış.Ayrıca çizimlere kadar her şeyiyle kedi çizen Sakyonun gerçekten çok şirin bir kedisi var.Kendisini en son vereceğim twitter adresinde görebilirsiniz.(Zaten sakyo ne zaman twit atsa kesin kendi kedisini çekmiştir diyorum gerçekten de öyle çıkıyor:)

Sakyo değince işin içine ateşli sayfalar dediğimiz çizimler giriyor.Aslında sürekli böyle diyorum lakin gerçekten de işin çizim tarafı şahane. Süper vücut ayrıntıları gözümüze hemen çarpıyor.Özellikle göz ve kirpik çizimleri on numara.Ayrıca çok iyi planlanmış bir hikaye anlatımı var.Karakterleri birbiriyle genellikle bağlantılı kocaman bir dünya çizmiş Sakyo. En basitinden anlatırsam Kuroneko Kareshi no serilerininin en seksi ukesi Shingo'yu hem Ayashikata hem Shitsukekata'da kedi haliyle görüyoruz.Ayrıca hepsinden önce çizilen Ikezu Kareshi no Otoshikata da Shitsukekatadaki çizeri görebiliyoruz.Bildiğin kenarda kalan kişilerin daha sonra hikayelerinin açığa çıkması gibi bir durum söz konusu oluyor.Yani Sakyo'nun tüm eserlerini okumazsak arada kalan ayrıntıları kaçırabiliriz.Yada kronolojik sırayı tutturamazsak yaa ben bunu şu mangasında görmüştüm burada da mı çizilmiş bak yaaaa tarzında söylemlerle karşılaşa bilirsiniz.
Yani kısaca ateşli çizimleri olsun, keskin göz ve bakış çizimleri olsun, hikayelerdeki karakterlerin her birinin ayrı ayrı hikayeleri olsun biz Sakyonun çizimlerini gerçekten seviyoruz. Buradan veya şuradan kendilerini twitter adresleriyle takip edebilirsiniz.Ayrıca bol bol kedili videoların yanı sırasında kendi çizim alanını da bolca görüyoruz.(yani çizdiği bilgisayar vari artık ne kullanıyorsa onuda çokça görüyoruz.Ve çizdiği ateşli bir kaç bölüme denk gelebiliyoruz bu sayede.Mesela daha geçenlerde attığı twitte Kagami ve Shingo'nun ateşli bir bölümünü görmüştür. Artık yeni bölümü bekliyoruz kısmet:)

Şimdilik bu kadar. Aaaaaa neden kısa kaldı diye düşünenlere şimdiden diğer hafta devam edeceğimi söyleyeyim.Yani I am back diyeceğim haftaya tabi ki.Bu haftalık 2 mangaka yeter sanrım.Devamında yine çok sevdiğim mangakalar yer alacak.Ama şu anlık çok vaktim yok ve hemen hepsini kısaca yazmak istemiyorum.Hazır güzel bir konu yakalamışken bunu haftaya yaymak en iyisi gibi geldi bana.Diğer türlü kısa bir one shot verip olayı kapatacaktım.Ama yine içime sinmezdi o zaman.Bu yüzden bu kadar yazmak kısa yazmak zorunda kaldım gomennasai. Keyifli okumalar.

yaoi_manga
Hinako Takanaga'dan
yaoi_manga
Sakyo Aya'dan

11 yorum:

  1. yine konusuyla beraber çok içten ve güzel bir yazı. bu arada baştaki yakışıklı hangi mangadan. :) açıkcası ingilizce ile aram iyi olmadığından ister istemez bazı şeyleri araştırmaktan vazgeçmek zorunda kalıyor insan.ama açtığınız bu konu sayesinde merak ettiğim mangakalarla da tanışmış olacağım... mangakaları ve tabiki onların vazgeçilmez editörlerini; Sekaiichi Hatsukoi mangasını okuduğumdan beri daha merak eder olmuştum, hatta bu mangayı çok sevmemin nedenlerinden biride konusu idi.

    Hinako Takanaga ile kısa ve özde olsa tanıştığıma çok sevindim kendi gibi mangaların hikayeleri de çok şirin. Çizimlerinde hissettiğim (ki çoğu mangada bunu hissediyorum) diyaloglarla çizimlerin bütünleşmesi. gerçekten ayrı bir yetenek o yüzden bunu başarı ile yapan tüm mangakalara hayranım, hayır ister bayan ister erkek yeteneklerine resmen aşığım.

    Hinako Takanaga'nın ilk Koi Suru Boukun mangasını severek, hatta hala sıkılıp tekrar tekrar okusam da aynı şekilde sevdiğim Kimi ga Koi ni Oboreru mangasının konusunun bende bıraktığı duygu güzelliği daha bir ayrıdır. çünkü mangayı okurken Jinnaii ile beraber evlilik görüşme aşamasındaki acıları ve stresi en derinden hissetmek, bir o kadar dobra ve düz mantığın tatlı bir yansıması olan Reiichirou karakterin aşkı karşısında aldığı karar. benim gözümde onların aşkları ayrı bir güzeldi.

    böyle güzel sonla biten bazı mangaları okurken.. gerçek hayatta bu gibi durumlarla karşı karşıya kalıp acı çekenlerin şanslarının da aynı mangalar gibi bol şansla dolu olmasını diliyorum.

    ayrıca saç çizimleri konusun da haklısın. bana göre de gerçekten çok başarılı. hangi mangakanın olursa olsun manga karakterlerinde saç çizimleri acayip etkili. çizime göre karaktere acayip bir hava katabiliyor. öyleki çizimden oluşan karaktere hayran hayran kendi tabirimce eblek eblek bir suratla baka kalıyorsun... örnek benim için en yakışıklı olan karakter Totally Captivated den Mookyul (çizimler öle ahım şahım değil ama çizimlerde görünmeyen ama hissedilen bir aurası vardı) ve tabiki Finder serisinden Asamii ama gerçi bu seride nerdeyse tüm karakterler ayrı bir yakışıklı.bu serisinin mangakasını serinin konusunda dolayı ayrı bir merak ediyorum. kolay gelsin haftaya görüşmek üzere o zaman güzel bir hafta sonu size ve tabiki ikizinize de.. fighting!!!

    sizi ve sitenizi seviyorum.. aynı bir mangakanın duygusunu çizimde gösterdiği gibi sizde yaoi mangaların o anlatılmaz hissedilir duygusunu yazılarınıza taşıyorsunuz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :) Blog ana resimdeki anime ve manga Sakamoto desu ga?
      http://www.turkanime.tv/anime/sakamoto-desu-ga buradan Türkçe animesini izleyebilirsiniz. Yalnız yaoi falan değil seinen türünde ama çok süper seiyuuları(japonca ses sanatçıları) var.Hepside bildiğim isimler ve çok şeker bir anime kendisi.Türkçe mangası da var takip etmek isterseniz.Başka bir gurup çeviriyordu sanırım.Eğlenceli hoş bir anime.^-^
      Takanaga'yı bende çok seviyorum.Özellikle dediğiniz Kimi ga Koi ni Oboreru'yu.Cd dramayla okumanızı da tavsiye ederim.Hatta bu mangaya ait bir yazımda vardı.Reiichirou'yu odun olarak lanse etmiştim sanırım.Sonra o yazıyı devam ettirmeme kararı aldım:( Ama çok süper mangadır. 3. serisi de çok dokunaklıydı.
      Saç çizimi benim için önemli.Özellikle siyah saçla çizilen karakter tutkum var:)(bunlar hep Akimin suçu yani^-^)
      Ahhh Asami taş taş nediyeyim.Bir şey söyleyen çarpılır yeminle.:)
      Sakyo Aya da on numaradadır.Mangalarını cidden çok severim.Onuda çok çok tavsiye ederim.^-^
      Sonda yazdığınız güzel sözler için de ayrıca teşekkürler.Bu sözlere layık olmaya çalışacağım artık.:)

      Sil
    2. bu arada ben (yagmur) hey zaten layıksınız. bence böyle devam. aaa o animeyi biliyorum, ama izlemedim ve mangasını okumadım, sadece hem mangasını hemde animesini indirdiklerim arasında... benim kendimce bir kuralım var oda ingizlice bilmediğimden dolayı oluşan bir kural. sonuçta sitelerin çevirilerini beklemek zorunda olduğum için bitmeyen manga ve animelere bulaşmıyorum.. meraktan site yetkililerini taciz etmektense. kendimce bitenle yetinmek en iyisi.. sadece indiriyorum. çünkü sevdiğim şeyleri saklama gibi huyum vardır. o yüzden önce indirir sonra izler yada okurum. çünkü sitelerin ne zaman kapanacağı belli olmuyor şartlar müsaitken gardı almak en iyisi :)

      hatta bu huyumdan dolayı şuan takibimde farklı türde olan 250 manga (tamamlanınca okuyacağım artık) ve 30 tane anime indiriyorum.. ömrüm yeter mi? yoksa pc de tamamlanana kadar kalır mı bilmem. o yüzden şuan yavaş da olsa ingilizce öğrenmeye devam. bak şimdi yeni bir akıma kucak açıyorum gibiyim. yaoci!! Kimi ga Koi ni Oboreru'yu kaçtane CD si var peki indirme linki var mı? sizde varsa paylaşma durumun olabilirmi?...

      bu arada diğer mangakanın mangalarını henüz okumadım. ama indirdim. bakalım nasıl.. ama ben şu cd olayını merak ettim. bir kaç yere bakayım kendimce. ama kaç cd olduğunu bilirsem aramak kolay olur. artık şansıma...

      Sil
    3. Merhaba:) yağmur olduğunu biliyordum.(sezgilerim kuvvetlidir bu hususta:)
      Arşivleme olayı yaoici olan bir çok kişide mevcut sanırım.Bizde dev bir arşive sahibiz şuan.(ing-türkçe karışık)
      http://cass3811.livejournal.com/148571.html
      Buradan Cd dramaları indirebilirsin. Oboreru'nun 3 tane cd draması var.(Daha önce cd dramayla manga hiç okudun mu diye sorsam kabalık etmiş olmam dimi.Eğer okumadıysan fromdan bize msj at biz sana nasıl okunacağını detaylı bir şekilde açıklama yaparız ve yardımcı oluruz bu hususta:)
      Sakyo Aya okumadıysan hemen başla bu arada.^-^

      Sil
    4. (yagmur) bu konuda cahilin önde gideniyim ki :) daha yeni daldım bu dünyaya. yardım pls. bu arada kendi başıma araştırıken;

      http://hinakotakanaga.blogspot.com.tr/ bloktan 3 tane indirdim ayrıca Koi suru boukun'a ait 6 tane cd indirdim. manga bölümleri pc de inmiş durumda. formdan yazarım birazdan..

      Sil
  2. Elinize sağlık yazı için, ukeler yazısından sonra böyle farklı konulu yazılar beklemeye başlamıstım boşuna değilmiş :) Belli zaman sonra o kadar aşina olmaya başlıyor ki insan mangakaların tarzlarına... Saç çizimleri, vücut tarzları filan daha çok dikkat çekiyor belki de.. Sakyo Aya'nın göz çizimlerine hastayım ben de mesela *-* Shungiku Nakamura'nın da el çizimlerine.. Gerçi bu hayranlik manasında değil tabi :D
    Sakyo Aya'nın kedisi deyince aklıma Kamiya Hiroshi'nin de Natsume'ninki gibi kedisine Nyanko-sensei adını vermiş oldugu geldi ^-^
    Tam aa neden bu kadar kısa ama diye düşünürken aşağıda haftaya da devam edeceğini yazmişsınız :) Devamını da dört gözle bekliyoruz efenim *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu arada Sakamoto'nun mükemmelliği buraya da ulaşmış, gecemiz aydınlandi sayesinde :D

      Sil
    2. Teşekkürler:)Evet kısa yazmak zorunda kaldım maalesef.:(İşlerim vardı hem onları yapıp bir yandan da hangi mangayı yazsam diye düşünürken birden aklıma geldi.Değişik şeyler yazmazsam kendi içim rahat etmez.Sonuçta sürekli okuyan kişiler var ve monotonluktan sıkıla bilirlerdi.^-^ Bende zaten birçok mangakayı twitter adresleriyle takip edince böyle bir şey çıktı ortaya.
      Kamiya Hiroshi gerçekten çok tatlı.
      Bakalım haftaya da bir 3 mangaka yazacağım sanırım kısmet. Sakamoto mükemmel cidden.Acaba Koi suru boukun daki senpai'nin sesi olduğundan mıdır yoksa kötü çocuğun gintamanın sesi olduğundan mıdır veyahut Sakamoto'nun arkadaşının Katsura'nın sesi olduğundan mıdır on numara cidden.Tanıdık yüzler görür gibi tanıdık sesler olunca tadından izlenmiyor yani.^-^

      Sil
    3. Şimdi öyle renkli twitter hesapları olunca takip edilir yani ;) O raf raf Kuroneko ciltleri cd'lerini dünya gözüyle görebilecek miyim acaba *-*
      Yaa animelerde en çok takıntılı olduğum meseledir sesler. Sırf Katsura'nın sesi diye sevmeyeceğim karakter yoktur herhalde :D Yalnız gif olarak seçtiğiniz sahne de pek hoş *-*

      Sil
    4. Evet twitterda sakyo hep vermiş cilt cilt çıkan mangalarını.Ayrıca o siyah kediden bende istiyorum.çok şeker değil mi^-^Biz ancak japonyada görürüz gibime geliyor.yada Amerika.Burada Türkçeye çevrildiğinde bile bir sürü karşı çıkan var.(arada manga trdeki gelen sohbete bakarsan kesin bir yaoi çatışmasına denk gelirsin.Bir sürü çarşı çıkan olduğu gibi Savunanda var.İkili gurup arasında çok çetin yazışmalar oluyordu.Bir türlü öğrenemediler.insanlar istediği şeyi okurlar özgürlerdir ama yok karşı çıkanlarda nato mermer nato kafa.Biz onlara o kadar şiddet içeren mangaları okuma diyor muyuz yada eminim hepsi ecchi manga okuyordur.hele biri vardı ki teee japoncada yasaklayım diye bahsediyordu.çok güldüm cidden. artık geri bir zekalılığın son seviyesi diye düşündüm.Adamların bu işten ne kadar kazandıklarının farkında değil sanırım.Böyle ticari kazancın yüksek olduğu bir manga türünü hayatta yasaklayamazlar.Ayrıca insan özgürlüğüne müdahale olurdu.neyse ya biraz daha yazarsam hakaret kısmına girer.kısacası arada bak bak gül diyorum.Karşı çıkanlar o kadar komik sebeplerle karşı çıkıyor ki bunların acaba manga teriminden haberleri var mı diye düşünüyor insan.)
      Evet sesler benim içimde çok önemli.bende genellikle Gintamanın sesine endeksliyim.Onun seslendirdiği tüm karakterler bana kahraman bir edaya sahip gibi geliyor.Halbükü kötü karakter seslendiriyordu o vakit.Sesten karaktere odaklanamadım o şekilde yani.Bir de o kadar konuşan bir karakterdi ki. izlemek istersen baccano'nun extra bölümündeydi.baccano'yu izlemediysen de çok çok tavsiye ederim.çok karışık ama çok güzel bir animedir.
      Sakamoto'yu izleyince öyle bir sahneyi kaçırmam mümkün olmazdı zaten.Daha ilk gördüm ahanda dedim hatta gerip alıp tekrar izledim.:) Baslında başlangıçtaki sahnelerde olurdu.Yada bunu arka planım yapacağım dediği sahne.Kısacası bu animeden bir gif çıkarmaya bir görev bildim.^-^

      Sil
    5. Yaa o siyah kedi hakkaten çok şeker *-* Alsaydım, her an yanımda taşırdım kimse de yaoi'den olduğunu anlamazdı :P :D O şekilde açık bir şekilde Türkiye'de sergilense neler olur merak ediyorum :D Okumak ya da orada yaşamak için degil de bir haftalığına filan cidden gitmek istiyorum Japonya'ya :') Belki o zaman direkt görme şansına erişebilirim *-* Japonya'da doğsaydım herhalde seiyuu etkinliklerinden çıkmazdım ben :)
      Seiyuu'yu sevince kötü karakter bile olsa gözümde ayrı bir karizması oluyor :) Seslendirdiği diğer karakter o role bürünmüş gibi izliyorum bazen.. O zaman daha da eğlenceli oluyor ^-^ Baccano'yu izlememiştim ama Durarara'nın mangakasıymıs onunki de. O karışık tarza alışığım oradan zaten :)
      İnsanların tek derdi kendinden farklı olanı aşağılamak sanki. Ben de anlamıyorum bu şekilde yaoi'yi yerden yere vuranları.Sana ne kardeşim başka insanların zevklerinden seçimlerinden.. İşsizlik bu başka bir şey değil. Sırf türü yaoi diye okumadan, izlemeden yorum yapıyorlar, bir de başkalarının da önyargıyla yaklaşmasına sebep oluyorlar. Sadece bizde olan bir durum da değil bir de,ona daha çok şaşırıyorum, yabancı sitelerde bile hep bir önyargı var. Gerçekten dediğiniz gibi ada bakıp gülüp geçmek lazım..
      Hahah yalnız değilim demek ki. Ben de sarıp tekrar izlemiştim Sakamoto'nun sahnesini :D :D Ah işte, o arka plan yapacağım dedikleri fotoğrafı düz olarak bulsam ben de arka plan yapacağim telefona *-*

      Sil