16 Nisan 2016 Cumartesi

Shinozaki Hitoyo & Kousaka Tohru'dan Okane ga Nai

Yakuza Tarzı Aşk


Bu gün çokca adını yazılarımda geçirdiğim Okane ga Nai'den bahsedeceğim.(sonunda yazabildim:) Bu manga hakkındaki düşüncelerimden ve derin sevgimden her türlü yazımda bahsetmiştim sanırım.Konu biraz sarsıntılı olabilir bana cazip gelen yönlerinden birisi zaten zoraki birlikteliklerin aşka dönüşmesi kısmı.Sanırım Kyuugou'dan Escape yazımda bu olaydan bahsetmiştim.Kısacası severim böyle mangaları.Özellikle işin içinde bir yakuza varsa tatından yenmez yani.
Manga hakkında kısa bilgiler vermekle başlayalım.Ihhhııımmm öncelikle her türlü mangada aradığım gibi bu manganın da cd dramasını bulmuştum.Ama bu cd dramanın mangayla hiç uyuşmadığını görünce araştırmalarımı derinleştirdim ve aslında bu manganın bir noveli olduğunu öğrendim.(cd dramalarda ona aitmiş:( Yani mangamızdan çok önce noveli olan bir yapım bu. Novelini de çok araştırmama rağmen bulamadığımı söylemeden edemeyeceğim zira sanımca ing. çevrilmediğini öngörüyorum.Neyse kısaca elimde cd dramayla kaldım öyle ama olsun.Zaten mangayı okuduğumda bunun bir novelden alındığını yazdıkları bir bölümde vardı.Ayrıca içinde çok komik extra bölümlerin olduğunu da yazmadan geçemeyeceğim.2. olarak mangamızı yazan Shinozaki Hitoyo çizen ise Kousaka Tohru'dur. Bu ikili aynı şekilde bu mangayla bağlantılı olan Henshin Dekinai'yi de birlikte yapmışlardır.Kısacası bu ikili kesinlikle favorim olup ikisinde erkek olduğunu yazmadan geçemeyeceğim.(yani çok ender bir durum değil lakin erkek yaoi manga çizenlere pek sık rastlanmıyor cidden:)(ayrıca giriş kısmını genellikle kısa tutan ben bu manga ve animeye bir parça tölarans tanıdığımı eklemek isterim.Neticede uzun zamandır bu mangayı yazmak istiyordum. Eee o kadar olsun yani değil mi.^-^


yaoi_mangayaoi_manga


Dikkat!!Bundan sonrası mangayı okumayan ve animeyi seyretmeyen için büyük spoiler içerir.


Zamanında Kanou çok müşkül bir durumdayken Yukiya Ayase tarafından kurtarılır.Kanou baktı ki Ayase Tetsuo Ishii'nin borçları nedeniyle açık artırmaya çıkmış (insan ticareti) onu 120 milyon dolara o açık arttırmadan satın alır.

yaoi_manga


Ayase uyandığı vakit çok bir şey hatırlamaz ve Kanou'ya teşekkür eder onu kurtardığı için.Ayrıca hiç tanımadığı birine bu kadar iyi davranması hakkında ne diyeceğini bilemez. Kanou ise şaşırır hiç tanımadığı biri derken yoksa Ayase onu hatırlamıyor mudur? Kendisine uyuşturucu verildiği için sarsıntılı halde olan Ayese o an yanında Tetsuo'un da olduğu söyler.Onun için telaşlanan Ayaseyi Kanou durdurur ve elindeki Tetsuo'ya ait borç belgelerinin gösterir.(Ayasenin ilk baştaki yoksa Tetsuo'yla arkadaş mısınız demesi :)
Ayase hemen onu kurtarmalıyım durumlarına girer.(daha kendi durumunun farkına varamadı sanırım)
Kanou hemen o zaten seni sattı diye karşı çıkar.Ayrıca uzak durması gerektiği konusunda uyarır.Ama Ayese o benim tek akrabam o böyle bir şey yapmaz diye sert çıkınca Kanou bazı gerçekleri hatırlatır lakin ters bir tokat niteliğinde tepkiyle karşılaşır.Ayrıca Ayase sen sen yabancı birisin diye konuşunca Kanou'da şalterler atar ve olanlar olur diyelim.

yaoi_manga


En nihayetinde korumak istediği Ayase'ye zalimce davranır.Gitmek için yalvaran Ayase Kanou tarafından para ile esir alınır. Kanou  madem seni istiyorum para ile bağlarım bende  niteliğinde 200 milyon borcun var bana hesabı söylenişte bulunur.Tabi bu kadar büyük bir parayı veremeyen Ayase Kanou'nun bundan sonra bedeninin 500.000 yene satın alacağım diyerek resmen onu eli mahkum bırakır.
Ofisine inen Kanou'nun aklı hala Ayasededir zira o kendisi yerine Tetsuo'ya inanır.Bu arada oraya borcunu ödemek üzere Someya-san gelir.(Henshin Dekinai'deki manga karakteri.Ayrıca Kanou ile çocukluk arkadaşı ve babası Kanou'yu çok sever.)
Bu sırada iki yardımcısı ikiz olan Kanou onlara sizin kan bağınız vardı dimi diye çetin bir soru sorar.Nitekim kendi kan bağın olan birine mi yoksa bir yabancıya mı güvenirsin içerikli soru kardeşler tarafından garipçe cevaplanır ama Someya-san doğal olanın kan bağı olan kişiye güvenmenin daha doğru olacağı yönünde bir cevap verir.(üçünün de bu cevaptan sonra neden demesi on numaraydı)
Ofisinden eve dönen Kanou mutfakta Ayase'yi su içerken görür.Ona seslendiğinde bardağı elinden düşüren Ayase kırıkları toplamaya çalıştığında elini keser.

yaoi_manga

Pansuman yapalım derken elini tutan Kanou Ayasenin ateşlendiğini görür.Hemen onu yatağına yatırarak ilaç arar.Ortalığı bayağı dağıttıktan sonra ilacı bulan Kanou ona verir ama aç karna içilmeyeceğinden mutfağa girip yemek yapar.İlk kez böyle bir şey yaptığından garibine gitse de yemeği Ayaseye verir.Ayase ise daha önce kimse hasta olunca böyle davranmamıştı hesabı duygulansa da yemeği yeyip ilacı içer.Ayrıca yara bandının birini Kanou'ya uzatır.(yaaa bu bölüm çok güzel ve duygusaldı cidden:)
Bu güzel ve duygusal anları çalan telefon böler.Nitekim Tetsuo kurtar beni diye Ayaseyi aramıştır. Kanou olaya müdahil olur ve bu numarayı tek başına bulamazsın o yanında mı diye telefonu alır.
Ayase olanın farkındadır Tetsuo'nun ailesinden tek kalan kişi olduğu için böyle bir şey yapmayacağını ummaktadır sadece. Kanou Ayase'nin üzülmesine daha fazla dayanamaz ve onu Tetsuo'ya götürmeye karar verir.(ona kapısını açtığından ikizlerin şaşırması on numaraydı bu arada.Nitekim yakuza patronu olan Kanou birisi için araba kapısı açıyor:)
Böylelikle kumarhaneye varılır.Karşılıklı restleşmeler ve pazarlıklar yapılır. Ayase'nin kaderi oynanan rus ruletine kalır.Tabi mermi yerine boya konulması istenir.Tabancaya mermiyi Kanou koyar.Ama bütün bu şartların kabulü tabi ki hileli olduğu için kabul edilmiştir.(yani oyunda hile vardır ama Kanou hala oynamaya devam eder.
Kafaya sıkılan boş atışlardan sonra tabancada 2 atışlık yer kalır.(ya kaybedecek ya kazanacaktır Kanou)
Tetsuo kenardan hak ettiğini bulacak ve kaybedeceksin diye atıflarda bulununca Ayase onu durdurmam lazım der.Çünkü her şeye rağmen Kanou ona çok iyi davranmıştır. Kanou-san tetiği çekme diye onu durdurur Ayase. Tabi o an Kanou'nun aklı tamamen ona adıyla hitap edilmesindedir ve Ayase'yi tutar öper.(milletin buradaki şaşırmış yüz ifadeleri paha biçilmezdi cidden.^-^)
Kanou bu gün hiç kaybedesim yok izle ve gör seni koruyacağım diyerek tetiği çeker.

yaoi_manga

Tabi ki bir şey olmaz ve kazanan Kanou olur.Buna şaşıran Hayashida-san anında böyle olmaması gerekiyorduyu yapıştırır.Tabi boyalı mermiyi koymadın içi boş silahın diye çemkirir resmen. Kanou ise evet boyalı mermiyi koymadım onun yerine gerçek mermi koydum hesabı Hayashida-sanı rehin alır ve böylelikle oradan çıkabilirler.
Eve dönülür. Ayase'nin ateşi bu arada düşmüştür.Ama aklı hala Tetsuo'dadır.Kanou kazandığı rus ruletinde onunda borç belgelerini almıştır ve onu bu borçlar için öldürmek yerine bir şekilde onu çalıştırıp borcunu kapatmasını sağlayacağını Ayaseye söyler.Buna Ayase çok sevinince gıcık olan Kanou ona sarılır.Ayrıcana bende senin ailen olamaz mıyım burada birlikte yaşayalım diye teklifte bulunur.Sonunda Ayase evet der ve ikilimiz öpüşür. Ayase onu durdurarak biz daha önce tanışmıştık ama hatırlamıyorum anlat bana der.Kanou iç çeker ve olmaz bunu kendin hatırlamazsan değeri kalmaz deyip Ayasenin borç kağıdını eline tutuşturur.Ayrıca hatırlayacağı vakit borcunu sileceğini de söyler.Ayase ise ne borcu durumlarındadır. Çünkü rus ruletinden bayağı para almıştır Kanou. Tabi ki riske girdiği için o parayı hak ettiğini düşünen Kanou o paranın Ayaseyle ilgili olmadığını onun borcunun hala sürdüğünü söyler.Ayrıca teklif yine aynı her posta başına 500,000 yen.
Böylelikle animenin 2. kısmı daha devam ederken benim yazımın son semlerine gelmiş bulunmaktayım.
yaoi_manga


Animemizi Türkçe olarak bize sunan heterophobiafansuba sonsuz teşekkür ederken darısının mangasına da olmasını umuyorum.
Açıkçası seri uzun ve hikaye biraz sıkıntılı olacağından sevmeyen bir çevirmenin bu uzunlukta bir mangayı çevirmesinin zorluğunun farkındayım.Yine de her şeye rağmen çevrilmesi için dua ediyorum.Çevrilse zaten edit kısmının hepsini üstleneceğimi gerekli kişilere bildirdim.Kısacası çevrilsin diye beklemekteyim artık.:) Onun dışında mangamız bence komik çizimleri güzel ve konuda bana göre müthiş olduğundan bana yazmak kaldı sadece.
Daha önce bahsetmiştim sanırım Kousaka Tohru'nun çizim tarzı bir parça farklı diye.Ama ben seviyorum ve takip etmekteyim.
Manga da halen devam ediyor ve yeni rakipte gelmişti Kanou'ya. ayrıca Kuba kardeşlerden birinin Ayase'ye aşık olması.... bu konu hakkında çok konuşmak istemiyorum ama can sıkıcıydı işte.
Neyse isteyen kişilerin mangayı okumasını tavsiye ederim.Şimdiden iyi okumalar o zaman.
Ayrıca ufak bir not bir semenin gözünden yazdığım 2. yazım bu oldu sanırım.Genellikle ukelerin gözünden yazıyordum.:)

9 yorum:

  1. Böyle upuzun yazın ve harika giflerin için ellerine sağlık. :) HF animesini çevirmemiş olsaydı benim bu hikayeyi okumaya elim gitmezdi hiç. Açıkçası bende böyle para karşılığı aşk konularını hiç sevmiyorum, ancak animeyi izlerken çok hoşuma gitti. Gerçi mangasını okuyacak yüreğim yok ama belki çok işsiz olduğum bir ara bakabilirim.

    Bu arada novel kökenli olup iki erkek sanatçının manga haline getirmesini öğrendiğim iyi oldu. Çünkü çizimleri beni şu açıdan rahatsız ediyordu: Seme karakter çok erkeksi iken ukenin aşırı kıza benziyor oluşu. Bunu zaten yapsa yapsa erkek sanatçılar yapar. Bu şekilde "sevilebilir" bir erkek haline getiriyorlar kız görünümlü ukeyi. Yine de çizimleri beni biraz garip hissettirse de, animeyi izlemek çok keyifliydi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :) Aslında mangası çok güzel en kısa sürede okumanı tavsiye ediyorum.Ama dediğin gibi biraz sıkıntılı bir manga.Artı Kousaka Tohru'nun çizim tonlaması diğer mangakalar gibi değil.Buna rağmen çok çok istemekteyim çevrilmesini:)Bir çoğu dediğin gibi Ayese'nin çiziminden okumuyor mangayı sanırım.Ama ben Ayaseye çok takılmadım akışına bırakıp okuyunca okunuyor.Beni cezbeden tarafı yakuza aşkını anlatması sanırım.Hem zorlu aşklarda güzel oluyor yaaa.Ayrıca ret edilen bir yakuza var ortada.Yani Ayase hemen kabul etmiyor aşkını.Hatta çokça ret ediyor beni hüzüne boğan sahneler vardı kısacası.
      Animesini kardeşim başta Ayase'nin sesini sevmediğinden kısıp izlemiş.Hehe bana niye böyle etkileri olmadı acaba.Ben hem animeyi hem mangayı çok sevdim.
      Mangayı çok sevmediğin halde yazımı okuduğun için teşekkürler ayrıca^-^

      Sil
    2. Mangayı hiç okumadığım için sevip sevmediğimi de bilmiyorum :D Ama kapak çizimlerini görünce önyargımı bir kenara bırakamadım nedense. Yine de bir defa göz gezdirebilirim. Sonuçta animeyi izlerken de önce burun kıvırıp sonra sonuna dek izlemeyi başarmıştım.
      Son olarak bir önceki yorumumda bahsetmeyi unutmuşum, blog başlığını çok beğendiğimi dile getirecektim. Ama ben bu yorumu yapana kadar o zamankini değiştirmişsin. :D Yine de bu da güzel. (Ama bence önceki daha hoş duruyordu.) Ellerinize sağlık :)

      Sil
    3. Teşekkürler:)Böyle herkese mangayı oku diyorum ama bana göre cidden güzel bir manga.(Tüm bunlar yakuzalı mangalara olan sevgimden zaten:)Onun dışında ilk blog resmi daha iyiydi bence de ama kardeşim o ne dedi çok uçmuşsun yine dedi bende bu versiyonunu yapayım bari diye ikna ettim.Yine de biraz daha değişmesi gerekiyor sanırım. Beğenmene sevindim.^-^

      Sil
  2. Öncelikle merhaba. Birkaç kez daha bloğuna gelmiş ve birkaç yazını daha okumuştum (Ukeler konusundaki yazın kapsamlı ve kaliteli bir incelemeydi.) ancak talihsizlik ötürü yazdığım yorum yayınlanmamıştı. (Umarım bu yayınlar.) Belli bir konu üzerindeki blogları severim ve bu batağın içine düşmüş her genç kız gibi yaoi de özellikle ilgilendiğim bir konudur. Yani bu konu hakkında bir blog, hem de böyle güzel bir tane kurmuş olman harika! Takipte olduğumu (Bu kulağa genelde "takibe takip" tarzı sinsi gelen bir ifade ancak böyle bir amaç gütmediğimin yorumumdan belli olduğunu umuyorum.) bildirip beğenimi ifade ettikten sonra Okane Ga Nai'ye geleyim.
    Youtube'dan izlediğim bölük pörçük bölümlerle kafamda hikayeyi az çok oluşturmuştum ama ilk defa bu yazıyı okuyunca tam olarak oturtabildim. Aslında göründüğü kadar kötü değilmiş - "kötü" diyorum çünkü senin "olan olur" diye hitap ettiğini varsaydığım şey olan tecavüz sahneleri çok ağır gelmişti. Tamam, ne yazık ki yaoi önemli kısmı tecavüze dayanan bir tür ancak bu anime, bunu Ayase'nin o acı dolu çığlıklarıyla fazla dehşet verici bir şekilde tasvir etmişti. (Elbette tecavüzün az korkuncu çok korkuncu olmaz, tecavüz tecavüzdür ve her halükarda korkunçtur ama demek istediğim şu ki, diğer animelerde ukenin tam olarak (Ah şu yaoinin gevşek ahlak anlayışı...) rızası yoksa bile, en azından bir yandan zevk aldığı belli edilir. Oysa bu animedeki çoğu seks sahnesinde ukeyi sadece acı içinde hatırlıyorum ve bu da animeyi adam gibi izlemememin temel nedeniydi zaten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba:) Aslında yorumlara hiç müdahale etmem tüm hepsi yayınlanıyor ama siz telefondan yorum yaptıysanız belki yayınlanmama durumu olabilir.(çünkü bende başka bloglara telefonla yorum yaptığımda yayınla dediğim halde yayınlanmamıştı.)Onun dışında her türlü yorumu yapabilirsiniz.^-^Eleştirilere de son derece açık biriyimdir.Ayrıca takibe takip olayını bende çok sevmem.Zaten sevdiğim için blog takibi yaparım.Tabi ki sizin de yazılarını takip ediyorum. Özellikle Kalp Hırsızı yazınızı ve hikayenizi çok beğendiğimi söylemeliyim:)
      Bu yaoi'ye bağlanma kısmı her genç kız gibi bizimde başımıza geldi. ^-^ Kurtulmakta isteyen yok zaten. Memnunuz durumumuzdan yani:)
      Okane Ga Nai hakkında ne kadar yumuşatabilir şeklinde düşündüm ve olan olur dedim ama izleyen ve okuyan zaten içerik kısmından haberdar.İçerik tamamiyle bunun üzerine kurulu aslında.Kısaca zorlama (tecavüz kelimesini pek sevmediğimden böyle kullandım) olan bir ilişkinin aşka dönüşmesi beni daha ilgilendiren kısmıydı açıkçası. Yaoi'nin bazı hikayeleri de bu zorlama üstüne kurulu dediğiniz gibi.(bu örneklerden en belirgin olan diğer manga ve anime en sevdiğim Finder serisidir:) Ama kim Asamiye kızabilir ki taş resmen taş ^-^
      Bu animede dediğiniz gibi bir acı söz konusu ama bu sadece manganın ilk 10 bölümü gibi bir şeye tekabül ediyor.O yüzden manganın çevrilmesi konusunda bu kadar ısrarcıyım. Zaten düzenleme kısmını tamamen kendim yapacağımdan o konuda sıkıntı yok:)ileride bu olay nerelere gider kısmı benim daha benimsediğim yönüydü.Ve de her şekilde dediğiniz gibi (zorlamanın(tecavüzün)her türlüsü kötüdür tabi ki.
      Yinede zorlu bir şekilde animeyi izlemenizi de istemem.İnsan sevdiği şeyleri okuyup izlememeli bence.Yine de önce mangasına bakıp sonra animesine bir şans vermenizi dilerim.^-^(her şeye rağmen manga öneren satıcılara benzedim bende:) Bunun dışında takibiniz ve yorumunuz için içten teşekkür ederim. :);)

      Sil
  3. Büyük bir merak ve sabırsızlıkla bekliyorum bende

    YanıtlaSil
  4. Mangasını hangi siteden okuyorsunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Türkçe mangasını bizzat editliyorum. Heterophobia sitesinden indirip okuya bilirsiniz. mangadex kapalı şu an. açık olsaydı oradan online okuyabilirdiniz. İngilizce mangasını manga go dan okuyabilirsiniz.

      Sil