23 Ağustos 2015 Pazar

Kyuuso wa Cheese no Yume wo Miru

Mendilleri Hazırlayın 



Hüzünlenmeye hazırlıklı olun zira bu mangayı ne zaman okusam gözlerim dolmuştur.Belki sizde aynı etkiye sahip olacak bir manga değildir. Hatta okurken hafifçe gülüp neden hüzünlendi ki bile diye bilirsiniz. Ama cidden bu manga beni hafif bir depresyona sokan hikayeye sahip. Sanırım bu mangayı hep sabaha karşı okuduğumdan mıdır yada cd dramsındaki seiyuulardan mıdır bilmem ama bence içinizi saracak etkili bir manga.Normalde komedi ağırlıklı mangaları tercih eden ben çok fazla drama yakın mangalar okumam.(Sakura Gari bunlardan bir tanesi kardeşim okuma demesiyle hala okumadığım bir mangadır.)Ama bu manga aşırı dikkat çektiğinden bir şans vermeye karar vermiştim.Sizin de seveceğinize eminim. Mangamız sarsıntılı olduğundan kasvet içinde bir ruh haliyle yazmaya başlıyorum.

türkçe yaoi manga



Mangamızın konusu; 


Mangamız İmagase adlı dedektifin aldığı bir iş sonucu eskiden aşık olduğu Kyouichiyle karşılaşmasıyla başlıyor. Karısını aldattığının belgelerini gösteren İmagase bunun için küçük bir teklifte bulunur.İhanet belgelerinin karısına gösterilmemesinin bedeli ise sadece ufak bir öpücüktür.


Dikkat!!Bundan sonrası mangayı okumayan için spoiler içerir.





türkçe yaoi manga



İmagase aldığın iş sonucu araştıracağı kişinin eskiden aşık olduğu üniversitesindeki senpaisi olduğunu görür. Maalesef senpaisi evlenmiş hatta evlenmekle kalmamış ve bir doluda ceviz kırmış biridir.İhanetin belgeleriyle  Kyouichi'nin karşısına çıkar.Karşılığında ise sadece basit bir öpücük ister.

Kyouichi eli mahkum böyle bir şeyi kabul etse de eve gittiğinde bir türlü uyuyamaz.(bu durum da kim uyur ki) Yarın olunca karşısına yine İmagase çıkar.Elinde bu seferde başkalarıyla aldattığı kişinin belgeleri vardır.(Az değilmiş bu Kyouichi de) bunun sonucu yine bir öpücük ister.(tabi sıradan basit bir öpücüğün biraz ilerisinde öhöömm anladınız siz)








türkçe yaoi manga



Ertesi gün sanki hiç bir şey olmamış gibi karısıyla alışverişe gider Kyouichi. Tabi o anda aşina olduğumuz o gerilim dolu müzik yavaşça kulağımıza çalınır. Kyouichi İmagase'yi başka bir adamla yemek yerken yakalar. Konuşmaya çağırır. İmagase durumun farkında hemen yoksa kıskandın mı demeye başlar. Yemek yediği kişinin erkek arkadaşı olduğunu ve birlikte yaşadığını söyler. Kyouichi ise birlikte olduğu kişi varsa onu neden öptüğünü ve erkek arkadaşını aldatmaması gerektiğini söyler (bunu diyende aşırı ahlaklı Kyouichi :) ) bunun üzerine İmagase aşkını ilan eder onu üniversiteden beri sevdiğini onun için deli olduğunu falan işte. Kyouichi daha fazla dayanamaz ve yüzünü görmek istemiyorum diye orayı terk eder.









Mangamızın devamında Kyouichi'nin karısı boşanmak istediğini söyler. Tabi bu büyük şok olur bizim elemana.İçinden kesin İmagase ispiyonladı beni diye geçirirken karısı eğer beni aldatsaydın iyi olurdu bu yüzden dedektif tuttum bir şey bulamadı demesin.Bir de üstüne ben çoktan başka birini buldum diyence Kyouichi de şalterler atar ve İmagase'yi arayıp hesap sorar. Burada yine aşk itirafları bir dizi sıralanır.
İmagase'nin  Kyouichi'yi hastalık derecesinde sevdiğinin altını çizmekte fayda var.Zira insanı (yani beni) etkileyen en büyük tarafı buydu. Her şeye rağmen İmagase senpaisini sevmekten hiç vazgeçmiyor hatta senpaisi evlenmiş ve bir dolu şekilde karısını aldatmış olsa bile onu körü körüne seven bir yapısı var.


türkçe yaoi manga


Bundan sona mangamız bir 6 ay ilerisinden başlıyor. Artık Kyouichi boşanmış ve evine İmagase gelip gitmeye başlamıştır. Devamında bir mezunlar toplantısı görüyoruz ve hatta eski bir kız arkadaşı onu eskiden sevdiğini bile itiraf ediyor.
(Ara ara karşımıza çıkan siyah,beyaz,gri Kyouichileri çok sevdiğimi yazmadan geçemedim. Bunlar bir nevi Kyouichi için bir vicdan toplantısı ve düşüncülerini toplamada yardımcı olan ögeler. Burada çok sevdiğim iç hesaplaşmanın çizilmiş hali diyebilirim.)

Neyse yine çok dağılmadan devam ediyorum nerede kalmıştım haa eski kız arkadaşı çalışırken Kyouichi arar ve yanına çağırır. Eski alışkanlıklarını bırakmayan Kyouichi'yi İmagase'yi de aldatır diyelim.Tabi bunu  İmagase'den saklamaya çalışır.Nitekim sevgili olmasalar da kendini suçlu hisseder. 



türkçe yaoi manga






Kyouichi banyodan çıktığında  İmagase'nin mesajlarını okuduğunu görür ve kavga etmeye başlarlar. Şiddetli kavgada ne var ne yoksa ortaya çıkar. İmagase'nin sözlerine dikkat edelim lütfen kimsenin mükemmel insanı aramadığından ve gerçek aşkın olmadığından dem vurarak orayı terk eder.Bunun sonrasında ne arar ne mesaj çeker İmagase. Delirmenin eşiğindeki Kyouichi'yi yine şu kız arar.(İmagase'yi aldattığı kız içimizden bir şıll... çekmiyor değiliz hani)








türkçe yaoi manga





Tam kızı evinden alırken bide ne görsün İmagase başka bir adamla konuşuyor. Başta sakin kalmaya çalışan Kyouichi sonunda mantık kırılması yaşar ve adama saldırarak İmagase'den hesap sorar.Onun müşteri olduğu öğrenir. Devamında İmagase'yi de alarak orayı terk eder ve eve giderler. Bundan sonrası paralı gösterim. Şaka şaka lütfen indirin ve hot sahnelerini okuyun diyim o zaman.











Devamında yine eski bir kız arkadaşı olan Natsukiyle karşılaşır ve yemeğe çıkarlar. (kızlar bir rahat vermediler yaa ) kaderin cilvesi olmalı ki aynı yere İmagase ve eski erkek arkadaşı da gelir.
(Şimdi neden böyle olduğunu sorar gibi bir haliniz o zaman açıklayayım bari. İkilimizi en son hot sahnede bırakmıştık ama gerçek manada bir şey yaşandı diyemeyiz. Ayrıca Kyouichi hala bu ilişkinin olamayacağı mantığında.Ona göre bu anormal bir ilişki ve toplumun baskısını çok fazla üzerinde hisseden biri Kyouichi. Bu yüzdendir ki İmagase ne kadar yanında olursa olsun ilişkilerine bir ad koymayı bırak kabullenemedi bile)


türkçe yaoi manga




Bu zoraki dörtlü karşılaşmada ortaya çıkan sonuçlara geçersem eğer ortaya kıskanmış bir Kyouichi , İmagase'de kalan bir çakmak ve Kyouichi'ye gelen onla ilgili değilsen peşini bırak tehditti. Bundan sonrası için çarşı karışıyor hemşerim demek mümkün. Nitekim yine ikilimiz kavga eder. Kyouichi biz ayrı dünyaların insanıyız der. Klasik cümlemizde mangamızda yerini aldığına göre devam edebiliriz.Bunun sonucunda İmagase ve diğer adam oradan gider ve bizimki kızla kalır. O sinirle ne varsa içer ve sarhoş olur. Kızda onu alıp eve getirdiğinde ne görsün İmagase kapıyı açar ve senpaisini eve alır.Bundan sonrasında hot sahne alarmım beni uyarıyor. Kyouichi'nin özürü ise okumaya değer.









türkçe yaoi manga

Natsuki dişli çıktı diyebiliriz. Kyouichi yemeğe davet edip siz İmagase'nla çıkıyor musunuz! diye sorar. Gördüğü sadece Kyouichi'yi sarhoşken içeri alan bir İmagase'ydi sadece. 6. hissi kuvvetli kızımızı en sonunda İmagase çağırır ve hesaplaşma başlar. İmagase'nin çekil aramızdan demesine bittiğimi söylemeliyim.Sonrasında Kyouichi oraya gelir ve nihai soru sorulur seç birimizi.
Kyouichi ise seni tercih edemem İmagase der ve Natsuki ile gider.Tabi biz içimizden kızsak ve sinirlensek de bir yanımız haklısın Kyouichi diyor. Yine de hadi oradan İmagase seni daha fazla seviyor sen onu hak etmiyorsun diye yeniden sinirleniyoruz. Bunun sonucunda Natsukiyle birlikte olamadan eve geliyor Kyouichi. Banyoya gittiğinde bir de ne görsün küvette İmagase gözleri kapalı yatıyor. Kulaklarımızda yine o müzik gerilim devam ediyor. Durun sakin olun sadece uykuya kalmış.







Devamında ikilimiz yan yana uyur. Sabah kalktığında Kyouichi birde ne görsün. İmagase her şeyini toplayıp orayı terk etmiş. Hatta numarasını bile değiştirip Kyouichi'nin hayatından tamamıyla çıkmış.
Geriye sadece sigara izmaritleri kalmış diyebiliriz. Aradan 2 ay daha geçer ve Kyouichi Natsuki'yle zaman geçirirken İmagase'den haber bile almaz. Bu durum Kyouichi'yi o kadar sarsar ki sigara izmaritlerini bile dökememişdir. Bir gün yine eve giderken uzaktan onu görür. Tam taksiye binecekken onu yakalar ve ikilimiz  taksiye biner. İmagase başkasıyla buluşmaya gideceğini söyler ve Natsuki'yi sorar. Kyouichi izmaritlerinin kötü koktuğunu falan söyler. İmagase ise şaşırarak onları neden atmadığını sorar. Devamı güzel bir hesaplaşma.Tam İmagase onu öpecekken sevgilisi olan adamı öpmem deyip ondan ayrılmasını ister. 




türkçe yaoi manga



Kafasında bir ton soruyla İmagase'nla birlikte olur.(hot sayfa alarmı 2) böylelikle artık ilişkilerini kabul eden bir Kyouichi'yle mangamız bitiyor. Sojou no Koi wa Nido Haneru
adıyla 2. mangası da var kısmetse onuda post olarak yazmak isterim çünkü orada da bir ayrılık sayfası var ki evlere şenlik. Arabayla gidilen güneşin doğuşuyla her şeyin bittiğini okuduğumuz sahne cidden müthişti. Neyse yine spoiler vermeyim. 
Şimdi bu yazıma göre bunun neresi hüzünlü dediğinizi yine duyar gibiyim ama İmagasenin düşüncelerini ve Kyouichi'nin nasıl kendi ahlak ikilemin de kaldığını çok yazmadım. Olay odaklı yazdığım için bazı düşünceler arada yok olmuş olabilir. Ama okuduğunuzda beni anlayacağınızı var sayıyorum.
Özellikle bu mangayı cd draması ile okumanızı tavsiye ediyorum.







Nakamura Yuuichi Kyouichi sesiyle ve Yusa Kouji ise İmagasen sesiyle harikalar yaratmışlar cidden. Okuduğunuzda bu seslerin tamda hayalinizdeki karakterlerin sesi olduğuna sizlerde kanaat getireceksiniz.

Mizushiro Setona'nın eserlerine göz attığımızda daha çok dram ,trajedi, psikolojik eserler yazdığını gözlemledim. Cidden de kendisine yakışır türler. İnsanın iç dünyasını alt üst ediyormuş gibi geliyor. Çizimleri konusunda da çok fazla üzüntüye düşmüyoruz.Gayet yerinde ve başarılı çizimler. 

Yine bu mangayı bize Türkçe olarak sunan heterophobiafansub teşekkürlerimizi sunarak başarılarının devamını diliyoruz. İyi ki varsınız.Sağ olun. Emeklerinize sağlık.

İçimi sıkan bu ruh haliyle yazımı sona erdirirken inş. sizinde canınızı sıkmamış dırım. Bu mangadan sonra sizi sarsmayacak neşeli bir komedi mangası okursanız sevinirim.Zira ben hep öğle yapıyorum.

Not: Sojou no Koi wa Nido Haneru cidden bu 1. mangadan bile daha sarsıcıdır benim gözümde.Her iki mangada iyi sonla bittiği halde üzerimde bıraktığı bu etkiye halen bir ad koyabilmiş değilim.Sanırım aşırı gerçek bir hikâyeye sahip olması bu etkinin nedenlerinden biri.Belkide başka mangalarda çok rahat bir şekilde kabul edilen durumlar burada bir sorgu süzgecinden geçtiği için de olabilir.(Diğer mangalar da kişi durumunu hemen kabul edip daha 1. bölümde hop yatak...)  Okuyup neler hissettiğinizi merak ediyorum.Bize yazarsanız sevinirim.Ayrıca bu tarz gerçekliğe çok yakın başka manga önerilerinizi yorumlara eklerseniz sevinirim.İyi okumalar.

13 yorum:

  1. Vay be ne konusu varmış :) Yaoi olmakla birlikte josei de olduğu için böyle gerçekçi galiba. En kısa zamanda okuyup yorumumla döneceğim buraya :)
    Bu arada drama cdsini nereden indirdin acaba, çok takıntılıyım seiyuulara, varsa mutlaka cdleri ile birlikte okumak istiyorum mangaları. Aradım biraz ama link bulamadım :(

    YanıtlaSil
  2. http://miraiparadiseyunjae.blogspot.com.tr/2010/04/kyuuso-wa-cheese-no-yume-wo-miru_07.html?zx=c8e985e9a426def8

    Buradan her iki manganında cd dramasını bulabilirsin. :) O da olmadı aşağıdaki linkten en son yorumda biri yeni link vermiş 4Shared linkinden indirebilirsin.

    http://www.yaoiotaku.com/forums/threads/9103-kyuuso-wa-cheese-no-yume-wo-miru-drama-cd-booklet

    CD dramayla okuyunca daha bir etkili oluyor.Emin olabilirsin. Kyouichi'nin seiyuu gerçekten on numara oturmuş.Keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
  3. Bitirir birmez buraya geldim :)
    İwagaseye hayran kaldım cidden. Hiçbir durumda vazgeçmedi. İkide bir kyouchinin etrafında biten kadınlara da iyi dayandı. Çakmağı da sırf kyouchinin eline dokunmak için almış olması çok hoştu. O küvette yattığı kısımda pek bir acıdım ona ya... Kyouchi onu hak etmiyordu bence. O kadar aldattığı yetmiyor birr de kıskanıyor iwagaseyi.
    Yalnız o masada dördünün oturduğu sahne neydi ya.. Güç savaşı resmen. :)
    Sonunda güzel bitse de bir parça buruk hissettiriyor cidden. İkisi de çeşitli zorluklar yaşıyorlar kendi açılarından. Devam mangasında işler gene bozulacak ama galiba.
    Link için teşekkürler bu arada. Nakamura yuuichiyi normalde de severim, hoş sakin bir sesi var. Buraya da uymuş oldukça :)
    Canım sıkkınken okumuştum zaten şimdi de komedi bakayım bari :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim.Dörtlü bölümdeki savaş cidden iyiydi.İmagaseyle Natsukinin yemekteki sahnesi de etkileyici. Kyouchi hak etmese de İmagase onu cidden çok sevmiş.2. manga daha da etkileyici. Özelikle belirtiğim araba sahnesinde insanın duyguları karman çorban oluyor. Sona doğru ikilinin bir konuşma sahnesi var sorma gitsin. İmagase fena ağlıyor ayrılıklarına.Yine spolier vermeye başladım :) Yazımda da dediğim gibi bunun üzerine 3-5 tane komedi okumalısın ki etkisi silinsin.Ben genellikle Omairi desu yo, Elektel Delusion veya Ameiro Paradox okurum bu mangadan sonra.Eğer kayda değer bir komedi bulamadıysan bunlar naçizane tavsiyem olsun.Drama cd ile okumak gibisi yok değil mi?Bizim gibiler varmış cidden sevindim.Kardeşimle cd dramayla okuma olayını çok seviyoruz.Karakterleri daha inandırıcı kılıyor. Özellikle ben Hiroshi Kamiya'nın aşırı hayranıyım :)

      Sil
  4. İkinci manganın da drama cdsini indirdiğime göre bu akşam da onu okuyabilirim ^-^ İwagase ağlıyor mu bir de, okumadan daha üzüldüm :(
    Elektel Delusion'ı okumuştum, güzeldi. Ameiro Paradox listemde zaten. Omairi desu yo'ya da bir bakayım. Sayenizde zaten uzun olan manga listem daha da kabarıklaşıyor :D
    Kamiya Hiroshi demeyin işte ya... Levi, Akashi Seijuuro,İzaya gibi bir sürü favorimin seiyuusudur, yeri ben de ayrı :) Ono Daisuke'den tutun da, Miki Shinichirou, Suwabe Junichi, Sakurai Takahiro, Sugita Tomokazu'ya kadar ve daha nicesi hayranı olduğum birkaç seiyuu sadece :D Karakterlere can katıyorlar resmen. Hele bazı cdlerde öyle müzikler çalınıyor ki, sahnelerin etkisi kat be kat artıyor bazen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anladığım kadarıyla manga kadar anime zevklerimizde uyuşuyor. Sugita Tomokazu dedin mi bende film kopar zaten tam bir Gintama hayranıyım. Ono Daisuke ve Kamiya Hiroshi bir çok projede birlikte yer alıyor zaten. Kamiya Hiroshi'nin Natsume Yuujinchou'deki sesi çok dinlendirici.Ne zaman bu animeyi izlesem bir ferahlık hissediyorum.İzlemediysen hemen başla derim:)
      Ono Daisuke dersek Korushitsujideki Sebastianı tek geçerim.(bu arada Korushitsuji'nin Türkçeye çevrilmiş manga bölümleri de var bazı bölümler çevrilmemiş ama animenin 1 sezonundan sonrası anlatılıyor. Book of Circus ve book of murder bölümleri de içinde var(not Korushitsuji'yi izlediğini var sayarak yazıyorum izlemediysen yine hemen başla derim :)

      Sil
  5. Ben de gintamaya bayılırım, diğer animelerin arasında farkını hep belli eder. :D Sugita'sız bir Gintoki, Gintoki'siz bir Sugita düşünemiyorum :D ono daisuke ve kamiya hiroshi yakın arkadaşlarmış zaten, birlikte çok çalışmaları var kotonoha no niwa adlı bir drama cd'sini de birlikte seslendirmişler, öneririm çevirisi de vardı heterophobia'da. Natsume yuujinchouya başlamıştım bi aralar ama yarım kalmıstı bi şeyden dolayı, aklımda ama izleyeceğim :)
    Sebastianı, pardon kuroshitsuji olacaktı, şu an izliyorum :D Gözüm kahyadan başkasını görmüyor sahnesi gelince zaten :D bir ses bir karaktere böyle mi yakışır? Animede biraz ilerlersem mangaya da bakacağım orası kesin :D

    YanıtlaSil
  6. Devam mangasını da okudum, ilkinden daha çok beğendim hatta. Ayrıntılı yorumumu inşallah devam mangasını da tanıtırsanız bir gün, o post'a saklıyorum :) Okumama vesile oldunuz sağ olun bu arada ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuduğunuz için biz teşekkür ederiz.*-* Devam mangasını yazmayı düşünüyorum kısmetse onu da yazacağım ama en az 3-4 hafta sonra gelir :( Beklersiniz umarım:)
      Dediğim gibi ikinci manga daha da etkili İmagase'yi darmaduman görmek pek hoş olmasa da :)

      Sil
  7. Tabi tabi, siz yazarsınız da beklemez miyim :)

    YanıtlaSil
  8. Seme bana çok kararsız ve ne istediğini bilmeyen bir tip geldi. Önüne daha iyisi gelene kadar elindeki ile idare eden bir tip. Uke için üzülmüştüm ama aşırı ısrar etmesi ve saplantılı tutkusu yüzünden kendi çekiyordu.Sanırım çevremde böyle bir iki sağlıksız ilişki var ve onlarla kıyasladığım için çok sevememiştim manga serisini

    YanıtlaSil
  9. seme hetero olduğu için öyle gelmiş olabilir.aslında bu mangayı gerçeğe çok yakın bir manga olarak görüyorum ben. Kyouichi diğer mangalarda olduğu gibi aşık oldum hop yatağa mantığında değil.böyle bir ilişki yaşarsam toplum ne der mantığıyla hareket ediyor.ayrıca Kyouichi en başta ukeydi.bu da mangada bazı şeylerin değiştiğini gösteriyor.Kyouichi cidden mangalar içinde gerçeğe en uygun karakter.en sonunda zaten yemişin aşkın ızdırabını değip bütün her şeyi göğüsleyeceğim var mısın bu ilişkide tarzında davranıyor.bütün manga boyunca imageseye de üzüldüm.her seferin de seni bırakıcağım değip onu hiç unutamadığını görüyoruz.gerçi son bölümde adını bile hatırlayamadım dediği bir sahne vardı ama bu onun yaşadığı büyük şoktan kaynaklanıyordu.ayrılık sahneleri çok iyiydi.ben her okuduğumda etkileniyorum bu mangadan.belkide cd dramasındaki o hüzün dolu hissiyattan dolayıdır.seiyular iyi iş çıkarmış.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hüznüne ve gerçekçiliğine lafım yok zaten. Sanırım aşırı empati yapıp İmagase'ye üzüldüm. Onca yıldır seviyorsun vazgeçmek için uğraşıyor ama kendine söz geçiremiyorsun. Sonunda bir mucize oluyor ve aşkını elde ettiğini düşünüyorsun ama o yanında olmasına rağmen seninle aynı duyguları paylaşmıyor. Yorucu ve yoğun bir manga olduğundan okurken içim bunalmış ve ikinci mangayı son bölüm okuyup bırakmıştım. Tekrar okuyacağım bir manga değil nedense

      Sil